luni, 23 aprilie 2007

Pe scut sau sub scut?

3 Comments:

Ţugurlan said...

pro băsescu pentru că vreau: parlament unicameral, cu nu mai mult de 200 de membri, vot uninominal, legea lustraţiei, şi să ne hotărâm dacă vrem republică prezidenţială sau parlamentară. asta înseamnă cam am şi fost de acord cu suspendarea, pentru că s-a făcut democratic şi corect. sistemul trebuie însă modificat şi adus la zi.

Anonim said...

Clar pro. Si uite ca n-o sa fiu scurt, ca sa explic si de ce.

Eu presedintele l-am votat, nu parlamentul. Nici votul uninominal nu m-ar face sa simt c-am votat parlamentul, ci doar un om (sau cativa oameni) din el, dar oricum ar fi un inceput.
Si mi-e mai usor sa controlez ce face un om decat ce fac 465 (numarul e o problema in sine, macar sa-l injumatateasca), ca sa stiu pe cine taxez cand nu merg lucrurile... Dar atata timp cat nu-i lasat sa faca mai nimic, nici n-am ce controla...

Raman la parerea ca oricine doreste un post de conducere n-ar trebui sa-l primeasca, dar cum deocamdata n-avem alta metoda de a alege reprezentantii, trebuie sa aleg dintre cei care candideaza, iar Basescu e cel mai potrivit candidat la presedentie dintre toti cei pe care i-am avut din '90 si pana acum. (Parere personala, bineinteles.)
Cand o sa apara altul mai potrivit, bineinteles ca o sa-mi schimb votul, dar nu prevad sa se intample asta prea curand, asa ca...

Totusi mi-a dat cateva motive de ingrijorare acum.
In primul rand nu pot sa spun ca nu-s putin dezamagit ca nu s-a tinut de cuvant cu demisia. Ok, era clar ca, daca a anuntat ca va demisiona, n-o va face. Daca ar fi vrut sa socheze ar fi facut-o fara sa anunte inainte, si cred ca ar fi fost o manevra proasta oricum, dar...
In al doilea rand, imi place Basescu pt. ca nu e si nu vrea sa fie politician. Sau cel putin asa parea pana acum. In discursul de duminica a aratat a politician, si chiar m-a deranjat... Dar sper ca doar se face frate cu dracu' pana trece puntea si va scapa de limba de lemn dupa ce va fi reconfirmat in functie.

Dar n-am nimic impotriva suspendarii in sine, e un exercitiu democratic care a functionat (pana acum). Problema e diferenta dintre raportul de forte din parlament si cel din "teren".
Ultimul sondaj spunea ca 31% din romani il vor pe Basescu suspendat. Dar 69% din parlamentari au votat suspendarea. E FIX INVERS! Populatia nu e reprezentata corect in parlament, ceea ce pt. mine spune clar ca avem nevoie de noi alegeri parlamentare.
Ce ma intreb acum e ce scuze vor gasi parlamentarii sa nu demisioneze cand populatia va spune ca nu mai e reprezentata de votul lor?

Totusi, toate discutiile si sondajele on-line nu reflecta corect realitatea pt. ca tin de cine are acces. Ori majoritatea celor care vor suspendarea sunt electoratul PSD, adica cei de la tara, batrani, saraci, implicit cu o mult mai mica reprezentare pe net.

Fan Football said...

perfect de acord atit cu tugurlan cit si cu cavalary.