vineri, 22 decembrie 2006

FHM USA SE ÎNCHIDE


Fiindcă am observat că s-a făcut mare caz de ştirea asta în România, unii repezindu-se ca hienele asupra ei, alţii pur şi simplu declarându-se surprinşi, am să o explic, pentru a înlătura ideile conform cărora brandul FHM e în cădere.
FHM US a fost lansată acum 6 ani pe o piaţă în care Maxim era lider detaşat. EMAP a vrut să cucerească America printr-unul dintre cele mai tari vârfuri de lance ale sale (la acea oră FHM UK vindea în jur de un milion de copii) însă încercarea s-a dovedit a fi prea ambiţioasă. America a fost o nucă tare şi, surprinzător poate (fiindcă era condusă de către cel care dusese FHM-ul în glorie în UK) ediţia americană era una dintre cele mai slabe.
Închiderea FHM US era prin urmare, oarecum aşteptată.
Asta nu înseamna nicidecum ca brandul FHM a obosit. În UK, cu toate că vânzările au scăzul în ultimii ani undeva spre 600.000 copii lunar, revista e de departe lider, principalii concurenţi la un loc nereuşind să vânda atât (Maxim, de exemplu, ajunge undeva la 30-40.000 copii vândute lunar). La fel stau lucrurile cu marea majoritate a celor peste 30 de ediţii internaţionale. (www.fhm-international.com)

În conditiile în care la nivel mondial piata de “magazines” nu mai e ceea ce a fost cândva, FHM s-a orientat în mod spectaculos către zona on-line şi mobile (pentru cine doreste, să încerce FHM TV sau contentul pentru PSP), profitul care rezultă de aici fiind de-a dreptul fabulos. Aceasta e tendinţa, spre asta ne vom îndrepta şi noi cât de curând, important e să întelegem că lumea, şi în special cei sub 30 de ani, nu mai citesc ci stau pe net şi cu mobilul la nas. Oferă-le ceva “acolo” şi vei câştiga!

3 Comments:

Anonim said...

Foarte misto post-ul asta. Un adevarat spargator al petrecerilor date de concurenta. :)

Anonim said...

Revistele pe net au multe avantaje. Poti sa le citesti cum apar, fara cautat prin chioscuri sau intrebat cum sa faci abonament daca se fura din cutia postala / nu esti acasa cand vine postasu' / etc., continutul poate fi actualizat mai usor, se pot face corecturi si dupa publicarea initiala daca se observa c-a "scapat" cate ceva, dar, cel mai important pt. mine pentru ca-s foarte preocupat de mediu, nu se mai iroseste hartie! Ma uit la teancul de FHM-uri (colectie completa, de la primul numar, cu tot cu suplimente si calendare), inmultesc cu un numar de cateva zeci de mii si primul gand la aflarea rezultatului e "ce risipa!"...
Din aceste motive as trece imediat pe o editie on-line daca ar exista si ar contine absolut tot ce contine si cea pe hartie (in cazul in care ar exista in paralel o vreme). Doar c-as prefera sa fie disponibila si intr-un pdf (sau altceva de genul asta), sa poata fi citita cap-coada, nu dpar imprastiata in rubrici pe site.
Singura problema posibila a unei editii on-line e in cazul in care nu va fi free. Parerea mea (neavizata) e ca pretul unei reviste acopera strict costurile tiparirii, profitul fiind obtinut din reclame, si cum site-ul deja exista... Dar daca parerea e gresita (sau daca va lacomiti), big problem. Lipsa de card (si de dorinta de a avea unul) si de chef de complicatii cu transfer bancar sau altceva de genul ala => lipsa de modalitate de plata.

Fan Football said...

ai dreptate cu ceea ce spui si observatiile tale sint foarte bune. Intr-adevar, o revista glossy traieste in cea mai mare parte din publicitate. A trece doar online in momentul asta in Romania este un risc major fiindca piata de publicitate online, desi e in mare crestere, nu a ajuns nici pe departe la sumele de pe print. Prin urmare momentan raminem la varianta print, insa eu sint sigur ca in citiva ani presa se va muta aproape in totalitate online.
Altfel, ma bucur sa salut un cititor vechi si "rezistent", de la care astept si un feedback pertinent cu privire la revista in sine: ce e bun, ce nu e bun, ce ti-ai dori sa fie si ce nu. Poti sa-mi scrii pe eduard.tone@gmail.com
Multumesc!