duminică, 18 martie 2007

Şoferii de duminică

Duminica ies pe străzile din Bucureşti toţi şoferii care n-au curaj să conducă în timpul săptămânii, pe motiv că e prea aglomerat sau că "bărbac'miu mă maltratează şi nu-mi dă maşina!". Această specie e mult mai periculoasă decât specia care a luat carnetul cu "100-de-euro-fiindcă-aşa-mi-a-zis-instructorul-că-trebuie-să-dau,-toţi-dau-altfel-nu-l-iei!". E mai periculoasă pentru că e mai sinceră: oamenii nu au dat şpagă ca să-şi ia permisul dar nici nu prea merg cu maşina, prin urmare nu ştiu să conducă.

Cum acţionează adevăraţii şoferi de duminică?
- merg mai încet ca un dric urmat de o cohortă de babe
- merg pe banda a treia, fiindcă e cea mai "rapidă" şi parcă aşa au învăţat la şcoală.
- în intersecţii fac stânga ocolind centrul acestora într-un perfect unghi de 90 de grade.
- frânează cu 300 de metri înainte de semafor, de trecerile de pietoni sau de orice alt "posibil" obstacol, "ca să fie siguri".
- înjură de sus: "Ce, bă, ţi-ai luat maşină?"
- parchează în trei timpi şi patru sute douăzeci şi cinci de mişcări, blocând orice străduţă vreme de minim cinci minute.
- semnalizează stânga înainte de a face dreapta şi dreapta înainte de a face stânga. Sau a merge înainte.
- se opresc la semafor chiar dacă fac dreapta şi au galen intermitent pentru asta. Claxoanele nu îi ajută ci îi enervează. "Ce mă-ta vrei, e roşu!!!".

Şoferii de duminică vor să fie iubiţi. Dar vorba aia: şi caii se împuşcă, nu-i aşa?

8 Comments:

verbiaj. said...

Nu-mi spune că tu ai sărit direct peste etapa asta că nu te cred :)

Fan Football said...

nu, cum naiba sa sar? :-) dar am avut noroc: pe vremea aia numarul masinilor din trafic era mult mai mic. :-)
bine, ii inteleg pe bietii oameni. pina la urma... e o lume isterica. :D

verbiaj. said...

Am doar vreo doi ani de condus prin Bucureşti şi cred că aventura zilnică m-a maturizat mai mult decât două stagii militare a câte doi ani fiecare. Ideea e că nu există respect pentru începători.Bulversat de agresivitatea şoferilor experimentaţi, un începător nu ştie cum să reacţioneze. E lent şi... imprevizibil. Şoferii "grei" încalcă mai multe reguli decât un răcan. E greu pentru ei să-şi ia inima-n dinţi. Iar să mergi pe banda dreaptă e crimă, la câte maşini sunt pe avarii sau parcate cu behindul în stradă. Încearcă tu să mergi o zi numai pe prima bandă şi apoi scrie o însemnare aici. Am prieteni care conduc de 8 ani în Germania şi care au spus că nu merg nici dacă-i tai prin Bucureşti, deşi le-am spus că le plătesc eu stricăciunile :)

Fan Football said...

Stai un pic, eu nu vorbeam despre incepatori aici ci despre soferii de duminica, e o diferenta. Ei se presupune ca nu mai sint incepatori.
In Bucuresti se conduce foarte prost, totusi nu la fel de prost ca in Istanbul sau chiar Atena, unde sofatul e o aventura.
Tu conduci de doi ani, deci te-ai obisnuit in jungla. Am vazut: stai la semafor si preferi sa fii injurat. A respecta regulile de circulatie nu e un pacat ci o virtute. Din pacate, in toata aceasta nebunie exista foarte multi soferi pentru care orientarea in trafic e o notiune inexistenta. Si asta duce la blocaje. NU sint pentru incalcarea regulilor (nu o fac) ci pentru orientare. E ca la fotbal: un arbitru nu trebuie sa arbitreze uneori si in spiritul jocului, nu doar in legea lui. Ca sa-ti dau un exemplu concret: chiar si un politist din intersectie iti va face semn sa o iei pe linia de tramvai in cazul in care exista pericolul ca intersectia sa se blocheze. Altul este legat de facutul stinga in intersectii: putini stiu ca nu mai este obligatoriu sa se ocoleasca centrul intersectiei (cu atit mai mult cit aceasta e "strimta") evitindu-se astfel blocajele intre mai multe masini care fac stinga venind din directii opuse.
La urma-urmei e o jungla, traim in ea sau mergem pe plaja. :-)

PS: ai dreptate cu banda 1, dar uneori exista si banda 2, intre 1 si 3. :-)

Costin PIETRARU said...

Nu conduc numai duminica, ii intalnesti in trafic la primul strop de ploaie, la primul fulg de nea ... ca deh atunci nu e recomandat sa mergi pe jos sau cu tranvaiul.

Stiu insa o specie mai rea, mosi pensionari care candva au stiut poate sa conduca ... iar acum isi admira cu mandrie masina de la geam.

Un asfel de specimen m-a atacat intr-o seara cu injuraturi si artilerie grea (ceapa de la etaj) pentru ca vezi doamne i-am atins masina in timp ce am iesit din parcare. Presupusa zgarietura era insignifianta, si oricum aveam dubi serioase ca ar fi fost facuta de mine.

Nu vreau sa te intalnesti in trafic cu el ... e periculos rau ... desi in fata politistului de proximitate (cu care am venit) era atat de intelegator ca nici nu stiu ce-mi venise sa ma plang ... :))

Fan Football said...

Costin, tu vorbesti de o specie muuult mai periculoasa aici. :-)

Anonim said...

Un sofer din asta (barbat) m-a lovit pe mine joi de dimineata cand dadea cu spatele si se credea pe autostrada! Ce om... Simpatic pana la urma, dupa 7 ore jumate la sectia de politie... Deh..

Anonim said...

...cred ca soferii astia strica si statisticile, nu numai buna dispozitie...majoritatea sinuciderilor sunt de sarbatori si in weekend. Oare 'driverii' astia nu au nicio contributie? :)