joi, 11 ianuarie 2007

Se (mai) ascultă radioul?

În urma unei discuţii pe care am avut-o ieri mă roade o întrebare: cât de mult mai ascultă lumea radioul. N-am chef să mă uit în sondaje dar am chef să pun un poll chiar aici în care să întreb ce post de radio asculţi. Şi mai ales să întreb CÂND asculţi radioul, în afară de momentele în care (eventual) eşti la volan, dimineaţa, şi ai ales unul dintre cele 3 cupluri deja consacrate: Buzdugan/Morar, Dobrovolschi/Craioveanu, Huidu/Găinuşă?

În medie... câte ore pe zi? O oră? Mai puţin? Mai mult?




11 Comments:

Dan Mihu said...

As asculta Guerilla (si chiar ii ascult, scurt, venind de la gradi si mergand inspre), dar in majoritatea timpului ma delectez cu Zapa, Smoc, Zana Norilor, Magicianul, Ioana si Catalin, plus restul gastii lui Itsy & Bitsy... E un pret mic, platit cu placere pentru a-l scoate pe junior din TV.

Unknown said...

Sa inteleg ca acasa tii radioul deschis tot timpul, pe Itsy Bitsy. Deci ASCULTI radio.

Anonim said...

Problema e putin complicata.. sau poate nu. In tumultul zilnic, multi oamenii stau cu radioul deschis. Si multi pe un post ales la intamplare in functie de muzica/stiri (mai ales). Problema vine din faptul ca da, radioul sta deschis si "turuie" toata ziua, dar uneori e doar zgomot de fundal. Si, din cand in cand, iti atrage atentia ceva. Pana la urma e oarecum normal, pentru ca nu tot ce se aude la un post de radio te intereseaza.
Cei care asculta cel mai mult radio sunt (din observatie proprie) cei din clasa de mijloc (pana la urma presa in general e "pe intelesul tuturor") si se asculta mult la tara - poate din lipsa de altceva-

Unknown said...

Tzuni, tu ai dreptate: de multe ori radioul e pe post de "zgomot de fond". Intrebarea e daca oamenii ASCULTA nu daca AUD radioul.
Nu cred ca se asculta la tara (sau poate se asculta, dar Radio Romania Actualitati).
Sint posturi de radio care mai si "spun" ceva prin emisiuni. Inainte chiar erau emisiuni pentru care deschideai in mod special radioul. Erau oameni care faceau emisiuni de genul asta (Exarhu, Gheorghe, chiar si Calinescu, pe vremea cind nu daduse in cultul personalitatii). N-am mai auzit de asemenea trend-setter-uri radiofonice lately si poate ca e vina mea.
Exista doua explicatii: ori nu mai am eu timp ori radio-ul se transforma din ce in ce mai mult in "zgomot de fond".

Dan Mihu said...

Da, acasa zbarnaie Itsy-Bitsy. In masina mai rup cate o Guerilla, dimineata: o portie de Craioveanu, Dobrovolschi si Mihaiu. Seara prefer Romania Muzical - traficul e demential, in permanenta sunt in intarziere la gradinita si postul asta ma mai calmeaza.

Anonim said...

Eu dimineata merg pe mina circotasilor, dar mai alternez cu buzduganii (80% - 20%). acum, ca nu sint ei pe post, kiar ma intrebam. ce naiba sa ascult? am ales Guerilla, cu Info Pro k rezerva. din cind in cind mai scap si pe europa fm

Gusti

Fan Football said...

Gusti, de acord cu tine, asculti in masina, dimineata. Intrebarea era daca in alt moment al zilei mai asculti radioul.
Bine, "noroc" ca e traficul asa cum e si macar o 40j de minute-o ora, dimineata, tot o facem. Desi mie imi vine uneori sa pun un cd cu muzica simfonica si sa plutesc prin trafic, cu nervu' calm. :D

Anonim said...

Eu ascult radioul in doua situatii: in masina (la radio...) si pe laptop.
In masina il ascult in primul rand ca sa ma informez, pe laptop ascult pentru ca sa am o muzica de ambient, in cele mai multe cazuri Virgin Radio, din UK, care e un fel de Magic FM dpdv al programului. Foarte rar ascult acasa, si numai in weekend, aceleasi posturi pe care le ascult si in masina.
La drum ascult Europa, dar din cand in cand, trecand prin cate un oras, mai caut si cate un post local. Foarte rar gasesc unul care sa imi convina, asa ca ma intorc pe Europa. Cred ca e o mare discrepanta intre audienta unui post de radio local si a unuia 'local din Bucuresti'.

Fan Football said...

Concluzionind... radioul din ziua de azi e mai degraba facut ca sa fie ascultat in masina. Cel putin pt targetul de pina la 40-50...

Anonim said...

Absolut! E unul dintre ultimele refugii pe care si le-a gasit in calea tavalugului care e TV-ul. Se mai asculta la birou, pe tractor, pe salupa sau pe net.

Anonim said...

Pana in toamna lui 2003 cand m-am mutat in Iasi (unde nu se prinde) aveam radioul deschis mereu pe ProFM. Ascultam cu interes orice emisiune a lui AG (plus emisiunea de dimineata in extrem de rarele ocazii cand eram treaz la ora aia). In rest era pe post de zgomot de fond cu mici momente in care imi atragea ceva atentia.
Apoi a venit mutarea si cat am fost acolo n-am ascultat nimic. Punct. Nu stiu daca am deschis de 5 ori radioul in 2 ani jumate.
Apoi am fost fortat de imprejurari sa revin in Bucuresti, dar n-am revenit si la ascultat radio. Aruncat o ureche inspre City vreo saptamana ca sa vad ce si cum ca ma tot batuse o prietena la cap cu ei, 4-5 emisiuni (in total, in ultimul an) pe Lynx (dar nu stiu daca "se pune", fiind on-line), si in rest nimic.